Kerriecouscous met garnalen

*Puur en Lekker gaat verder op http://www.proevenmetliefde.nl, kijk hier voor meer recepten!*

Ik ben er weer! Ik had zaterdag een uitgebreide post willen doen over lekkere barbecue recepten. We hadden namelijk een barbecue gepland op deze dag en al een paar lekkere recepten in gedachten. Ik zag het al helemaal voor me, totdat ik vrijdagavond last kreeg van een buikgriep. Gelukkig was het ergste zaterdag ochtend wel voorbij, maar elke gedachte aan eten maakte me misselijk. Daarom was het dus eventjes stil hier, maar nu ben ik weer helemaal beter!

Vanmiddag ben ik gelijk aan de slag gegaan met een recept. Geen barbecuerecept, maar wel heerlijk voor bij een zomers kampvuurtje. Denk er een zonovergoten terras aan een waterkant bij, een paar goede vrienden en een lekker muziekje.

Als je waarde hecht aan gezond eten, let dan wel op welke garnalen je gebruikt. Het eerste bakje dat ik mee zou nemen zat vol met E-nummers. Je verwacht het niet, maar toch weten ze het overal in te stoppen. Garnalen komen uit de zee. Daar horen geen E-nummers in.

Ingrediënten:

  • half blikje kokosmelk
  • roze garnalen
  • knoflookteentje
  • eetlepel kerrie
  • 2 bosuitjes
  • halve rode peper in kleine stukjes gesneden
  • theelepel kokosrasp
  • 130 gr. couscous
  • verse koriander

Bereiding:

Bereid de couscous volgens de aanwijzingen. Snijd de bosui in kleine schijfjes en doe ze in een roerbakpan. Ik gebruik meestal kokosolie om in te bakken. Vooral in dit gerecht is dat extra lekker, omdat het (als je de extra vierge variant gebruikt) een kokossmaakje afgeeft. Wanneer je de bosui even hebt laten fruiten kun je de knoflook en het pepertje toevoegen. Voeg de kerrie toe en laat de smaken even met elkaar mengen. Voeg dan de garnalen toe en niet veel later de kokosmelk. Laat alles even lekker pruttelen. Meng de couscous en de saus door elkaar, schep in een bord en garneer met verse koriander en kokosrasp. De koriander plukte ik uit de moestuin, maar als je geen verse koriander hebt, kun je natuurlijk ook gedroogde gebruiken. Wij noemen dit kommetjeseten, omdat het zo lekker weg-eet buiten, zittend in het gras.

Getagged

Geef een reactie

